torstai 3. helmikuuta 2011

Tunnustukseni

Olen kolmekymppinen yliopistossa opiskellut nainen, ja siitä huolimatta olen harrastanut astrologiaa nyt kymmenisen vuotta. Tai ehkä akateemisen korrektiuden vastapainona kaipasin henkilökohtaisempaa suhdetta ihmisyyteen. Kiinnostuin siitä, koska aluksi se auttoi minua ymmärtämään erilaisia ihmisiä paremmin. Kaikilla horoskooppimerkeillä on vahvuutensa ja heikkoutensa, omallanikin, joten se helpottaa suvaitsevaisuutta. Se ei  ole typistänyt ihmisiä kahdeksitoista eri aurinkomerkiksi, vaan eri karttojen näkeminen on auttanut arvostamaan yksilöllisyyttä enemmän.

Kiinnostustani vahvisti outojen elämänvaiheiden yhteys taivaankappaleiden liikkeisiin. Huomasin ajalliset yhtäläisyydet vasta jälkikäteen, joten en voinut suggestoida niitä tapahtumaan, kuten astrologiaan perehtymättömät usein epäilevät. Olin aluksi itsekin aika epäluuloinen. Mutta todisteita sen toimivuudesta oli paljon, joten sulattelin niitä pikkuhiljaa. 

Oikeastaan olen vieläkin välillä yllättynyt siitä, että astrologia todella toimii. Ja pidän siitä, että se vakuuttaa minut yhä uudestaan ja uudestaan. Se auttaa ymmärtämään, miksi joskus elämä junnaa paikallaan, vaikka kuinka pyristelisi eteenpäin. Ja miksi toisinaan hyvät asiat tapahtuvat yhtä aikaa, kun vähiten odottaisi, kun niiden aika on yksinkertaisesti tullut.

Jaan mielelläni ajatuksiani astrologiasta kaikkien kiinnostuneiden kanssa!

~ Liisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti